Femton adepter och mentorer träffas på KSLA för den första träffen i akademiens mentorskapsprogram. Programmet kopplar samman unga akademiker och praktiker inom de areella näringarna med akademiledamöter som varit verksamma inom området under lång tid. Genom utbyte av kunskaper, erfarenheter och framtidsspaning ges deltagarna möjlighet till inspiration, utveckling och nätverkande.
För särskilt inbjudna.
De fyra träffarna som arrangeras under året tar upp ledarskap och framtid bland annat genom ämnen som generationsskifte, social och ekologisk hållbarhet, relationsbyggande och påverkansarbete. Föreläsningar och gruppövningar inspirerar och ger verktyg för att utveckla goda mentor-/adeptrelationer.
Deltagarna får tillfälle till reflektion, utveckling, dialog, diskussion och framtidsspaning. Genom att koppla samman dagens och morgondagens ledare bidrar KSLA:s mentorskapsprogram till hållbar utveckling och kompetensförsörjning inom de gröna näringarna.
PROGRAM 12.30 Välkommen på mingel och kaffe i foajén innan programmet drar i gång 13.00 Programmet börjar 13.05 Presentation av KSLA 13.20 Föreläsning 14.20 Presentation och speeddating 15.00 Fika och mingel 15.30 Diskussion – Vad kan mentorskapsprogrammet bidra med? 16.15 Gruppövning – Framtiden, var är jag och vad vill jag? 17.15 Återsamling samt avslutning 18.00 Middag
Jordbruksavdelningens internationella ledamot Markus Lassheikki berättar om det finländska beredskapsarbetet.
Överläggningen inleds med en bakgrund till förordningen och en sammanfattning av vad KSLA har gjort i frågan.
Överläggningen inleds med en bakgrund till förordningen och en sammanfattning av vad…
Samtal om KSLA:s senaste nytryck: Swederus jaktbok från 1832, kompletterad med sex nyskrivna artiklar som kommenterar originaltexten.
Samtal om KSLA:s senaste nytryck: Swederus jaktbok från 1832, kompletterad med sex…
Mentorskapsprogrammet fokuserar på en karriär inom de areella näringarna.