Kunskapsutbyte och framtidsspaning

Inspirationseftermiddag

KSLA:s mentorskapsprogram kopplar ihop akademiledamöter med unga akademiker och praktiker inom de areella näringarna. Syftet är personlig utveckling för både mentorer och adepter genom utbyte av kunskap, erfarenheter och framtidsspaningar!

För särskilt inbjudna.


Kunskapsutbyte och framtidsspaning Mer information
Mer information

Programmet omfattar tre till fyra gemensamma träffar mellan samtliga deltagare. Det genomförs under ett år, med första träffen i slutet av våren och avslutning i december. Vid träffarna ordnas föreläsningar och diskussioner för att inspirera och utveckla deltagarna. Träffarna ska också ge deltagarna verktyg för att utveckla goda mentor-/adeptrelationer.

Mellan de gemensamma träffarna hörs och ses mentorer och adepter för fortsatt kunskapsutbyte. Som avslutning inbjuds deltagarna att delta i KSLA:s årliga högtidssammankomst i Stockholms stadshus den 28 januari.

Läs mer om Mentorskapsprogrammet här.