Konferens den 25 april 2002
En viktig utgångspunkt för denna konferens var att det är kundernas behov som är basen för näringen. Det handlar om att försörja marknaden med produkter, så att man får tillgång till kundernas gunst och pengar. Det spelar ingen roll om man har en jättebra produkt om man inte får fram den till marknaden på det sätt som kunden vill. Detta gäller givetvis också i hög grad inom skogsindustrin.
Kungl. Skogs- och Lantbruksakademien året som gick – 2022.
Vårnumret 2015, med information från ett urval av akademiens aktiviteter.
Nitton organisationer utarbetade under 2004 med Kungl. Skogs- och Lantbruksakademien(KSLA) som plattform ett gemensamt dokument med visioner för inriktning av och innehåll i den framtida forskningen och innovationsverksamheten inom den gröna sektorn. Dokumentet utgick från den gröna sektorns omfattande betydelse för landets välstånd nu och i framtiden, den gröna sektorns förmåga att förbättra välstånd och samtidigt utveckla ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet samt nuvarande FoU-verksamhetens status inom den gröna sektorn.
Människans förändring av landskapet – boskapsskötsel och åkerbruk med hjälp av skog